Pages

December 29, 2011

no more 'away from school' (1)

assalamualaikum peep~!

as u all know (maybe some of u don't), school is around the corner!

huhu :(
alaaa~!
*sigh*
taanaak~!
tidaaak!
noooooo~!

why people? come on lah...school is not that bad. meet your long-time-no-see friends, going-to-be friends and belajar benda baru! sape kate belajar tu tak best? ape pulak? best apaa... hmm.. let's putit this way. knowledge is very very important in our lives. walaupun maybe korg x paham ape kebaikan dy or kegunaan dy dalam hidup korg. some way, some how mesti ade kebaikan dy.. let me think~

fungsi ilmu MAYBE:
bahasa melayu

of course korang nak ckp kene gune bahase melayu. nanti orang lain x pham korg ckp ape. BUT!
 tak smestinya, kalau korg pandai bhase melayu, entry belog korg pun jd mcm ni

'assalamualaikum wahai sahabat-sahabat sekalian. pada hari ini saya akan berkongsi pengalaman saya ketika belajar. saya suka baca buku. bla bla bla'

ape kejadahnye? baru due line dah tido. ape pon tak jalan. aku bukan nk hina bahasa melayu tapi otak kita pun perlukan rehat jugak. dkat sekolah, otak dah translate huruf pnjang panjang, dalam internet pun same? kesian la siket kt otak kite. siaan die~

matematik

ni sume org thu lah kaan? kalau gi pasar, boleh senang2 je kene tipu. lagi2 kalau kite g luar negara. memang senang sgt kene tipu bab duet2. pastu x cukup tambang nak balik negara sendiri. hah! mase tu lah korg nk g claim balik duet korg. tp apekan daya.. nasi dah jd nasi kerabu bubur.. 

k lah.. aku busy sekejap.. esok aku smbung entry ni. insyaallah.. 
mekacehh daun keladi, lain kali mai la sini lagi

No comments:

Post a Comment